Pikademia
Kurs Blender #2 – Animacja 3D i Rigging
W tej części kursu Blendera zajmiemy się podstawami animacji i riggingu, czyli przygotowania mechanizmu kości do dalszej animacji.
Kurs zawiera ponad 4 godziny nagrań wartościowych treści i ciekawych projektów.
Na początku kursu omówimy sobie podstawowe informacje związane z grafiką 3D i programem Blender. Następnie poznamy najczęsciej używane narzędzia i funkcje z kilkoma mniejszymi projektami po drodze. Przejdziemy do modyfikatorów i bardziej skomplikowanych projektów.
Poza tym wymodelujemy buteleczkę kropli do nosa, mebel pod telewizor i latarkę.
Dodatkowo poznamy podstawy animacji, a skończymy na podstawowych symulacjach fizycznych i systemach cząsteczek, abyście mogli zobaczyć jakie są możliwości programu Blender. Choć w podstawowym kursie nie będziemy w stanie dojrzeć oceanu możliwości i niesamowitych funkcji jakie czekają na nas w programie.
Nauczymy się podstaw tworzenia materiałów za pomocą nodów.
Shader Editor
Za pomocą nodów możemy stworzyć niemal każdy materiał. W kursie poznamy podstawy łączenia nodów, by uzyskać materiały proceduralne oraz materiały na podstawie zdjęć.
Sekcja Minecraft
Dla fanów Minecrafta przygotowaliśmy specjalną sekcję w której tworzymy nasz własny mały świat Minecrafta 😉
W kursie stworzymy postać Steva i Creepera z minecrafta, dodamy do nich materiały i ustawimy je w odpowiedniej pozycji do renderu.
Nawet, jeżeli nie jesteś fanem tej gry, zachęcamy do obejrzenia materiału z wypalaniem tekstury bloku ziemii i magmy. Zdecydowanie może przydać się w przyszłości.