Kolory mogą być opisywane w różnych przestrzeniach barw, takich jak RGB (Red, Green, Blue) i HSV (Hue, Saturation, Value).
Hex to reprezentacja koloru RGB zapisana w systemie szesnastkowym (najłatwiejszy sposób do powielania koloru).
RGB (Red, Green, Blue)
Kolor składa się z 3 kanałów (Czerwony, Zielony i Niebieski), gdzie 0 oznacza brak danego koloru, a 255 oznacza jego maksymalną wartość.
Przykładowy kolor powyżej można zapisać w postaci wektora (0.6, 0.4, 0.7)
HSV (Hue, Saturation, Value)
Odcień (Hue): Odcień koloru, określa rodzaj koloru na kole barw. Wartość mieści się w zakresie 0-360 stopni, gdzie 0 i 360 reprezentują ten sam kolor (czerwony). W blenderze wartości 0-360 mapowane są na zakres od 0.0 do 1.0.
Nasycenie (Saturation): Określa intensywność koloru (nasycenie) od 0.0 do 1.0.
Wartość (Value): Określa jasność koloru od 0.0 do 1.0.