Rotacja obiektu 3D za pomocą slidera w Unity
Zakres i ograniczenie obrotu ustawiam na sliderze w inspektorze, a funckja RotateMyObject() jest wywoływana przy każdej zmianie wartości
Zmiana pozycji tekstu RectTransform w Unity za pomocą slidera
Przykład przedstawia sytuację kiedy za pomocą slidera zmienia się pozycję obiektu UI. Funkcja SetSlider() jest wywoływana na sliderze przy każdorazowej zmianie wartości.W komponencie RectTransform należy dostosować Anchors. Zmiana rozmiaru RectTransform danego obiektu na y=70, zachowując …
Zmiana pozycji tekstu RectTransform w Unity za pomocą slidera Read More »
Wybieranie aktywnego elementu 3D za pomocą myszy w Unity
Element 3D musi posiadać na sobie Collider. Camera.main możemy cachować do zmiennej.
Jak pobrać dane z klikniętego elementu w Unity
Za pomocą bilbioteki using UnityEngine.EventSystems; możemy pobrać informację na temat elementu, który został właśnie kliknięty. W przykładzie poniżej pobierzemy materiał dołączony do przycisku i przypiszemy go do obiektu 3D.
Save and load JSON in Unity
Jak zapisać dane do formatu (pliku) JSON i jak wczytać dane z JSON do Unity? W przykładzie pokazane jest jak zapisać plik w bezpiecznej ścieżce (persistentDataPath) lub na pulpicie
Spawnowanie 2D po kliknięciu myszą
Jak dodawać prefaby do sceny w miejscu kliknięcia myszy w Unity 2D?
Jak dodać canvas do obiektu 3D na scenie w Unity
Stwórz pusty obiektStwórz Canvas z tekstem i upuść go jako dziecko pustego obiektu z punktu 1Ustaw Canvas na World Space render mode, usuń Canvas Scaler komponent, ustaw pozycje na 0Ustaw Width = Height = 100, …
Jak dodać canvas do obiektu 3D na scenie w Unity Read More »