Flappy bird game
Flappy bird assets
Dodatkowo możemy dodać skrypt do kamery aby podążała za samochodem Podstawowy ruch samolotu na wprost z rotacją góra dół
Podstawowy ruch samochodu / samolotu w Unity Read More »
Pozycje na ekranie rozpatrujemy od lewego, dolnego roku ekranu (0, 0) do górnego prawego rogu (pixelWidth, pixelHeight)
Jak sprawdzić rozdzielczość / rozmiar w px ekranu urządzenia w Unity Read More »
Jak strzelać / sprawdzać co stoi pod wskaźnikiem myszy na scenie w Unity? Obiekt, który będzie mógł być wykrywany musi posiadać Collider.Ray to wiązka (linia), która zaczyna się w podanym punkcie i biegnie w nieskończoność
Wykrywanie obiektów za pomocą myszy w Unity Read More »
Poniżej przykład prostej implementacji wzorca Obserwatora na podstawie Youtubera, który wrzuca nowy film i subskrybenta, który dostaje powiadomienie po wrzuceniu filmu.W tym przykładzie, informacja poleci w świat po kliknięciu LMB. W skrypcie Youtubera tworzymy taki
Wzorzec projektowy Observer w Unity Read More »
W przykładzie będziemy obracać obiektem w dwóch osiach. Rotacja Euler w trzech osiach wiąże się z ryzykiem tzw. gimball lock, co powoduje problemy w prawidłowym obrocie. W związku z powyższym najlepiej jest odpowiednio zagnieżdzać obiekt,
Rotacja obiektu 3D za pomocą myszy Read More »
Obiekt 3D musi posiadać komponent Collider i skrypt z poniższym kodem.
Skalowanie obiektu 3D przy użyciu kółka myszy Read More »
Singletony pozwalają na bezpośredni dostęp do danego skryptu bez tworzenia referencji. Singleton oznacza, że na scenie będzie tylko jeden obiekt z danym skryptem.Przykład użycia Singletona do wyświetlania ilości przeciwników na scenie. Jak odwołać się do
W przykładzie poniżej pobieramy do tablicy wszystkie materiały z folderu Material
Pobranie obiektów / materiałów z folderu w Unity Read More »
Funkcję UstawKamereDoBazy() mozna wywołać za pomocą przycisku lub klawisza, itp.
Ustawianie pozycji i rotacji bazowej kamery Read More »