Otwieranie i zamykanie paneli UI w Unity
Przykład stworzenia prostego menu na podstawie paneli UI Odwołania do paneli i przycisków dołączamy w inspektorze
Otwieranie i zamykanie paneli UI w Unity Read More »
Przykład stworzenia prostego menu na podstawie paneli UI Odwołania do paneli i przycisków dołączamy w inspektorze
Otwieranie i zamykanie paneli UI w Unity Read More »
Zakres i ograniczenie obrotu ustawiam na sliderze w inspektorze, a funckja RotateMyObject() jest wywoływana przy każdej zmianie wartości
Rotacja obiektu 3D za pomocą slidera w Unity Read More »
Przykład przedstawia sytuację kiedy za pomocą slidera zmienia się pozycję obiektu UI. Funkcja SetSlider() jest wywoływana na sliderze przy każdorazowej zmianie wartości.W komponencie RectTransform należy dostosować Anchors. Zmiana rozmiaru RectTransform danego obiektu na y=70, zachowując
Zmiana pozycji tekstu RectTransform w Unity za pomocą slidera Read More »
Element 3D musi posiadać na sobie Collider. Camera.main możemy cachować do zmiennej.
Wybieranie aktywnego elementu 3D za pomocą myszy w Unity Read More »
Za pomocą bilbioteki using UnityEngine.EventSystems; możemy pobrać informację na temat elementu, który został właśnie kliknięty. W przykładzie poniżej pobierzemy materiał dołączony do przycisku i przypiszemy go do obiektu 3D.
Jak pobrać dane z klikniętego elementu w Unity Read More »
Jak zapisać dane do formatu (pliku) JSON i jak wczytać dane z JSON do Unity? W przykładzie pokazane jest jak zapisać plik w bezpiecznej ścieżce (persistentDataPath) lub na pulpicie
Save and load JSON in Unity Read More »
Jak dodawać prefaby do sceny w miejscu kliknięcia myszy w Unity 2D?
Spawnowanie 2D po kliknięciu myszą Read More »