Jak przenieść domenę / hosting do innego usługodawcy

Panel klienta – strona, gdzie widzimy swoje usługi (domeny, hosting, itp)

Panel zarządzania (directAdmin) – zaplecze usługi hostingowej, gdzie zarządza się plikami, bazą danych, aplikacjami, certyfikatami, tworzy się konta email, itd.

Przeniesieniem domeny zajmuje się nowy, docelowy usługodawca.

1. U aktualnego usługodawcy należy uzyskać kod Authinfo. Zazwyczaj jest do tego specjalne narzędzie w panelu klienta. Po wysłaniu zapytania na maila dostaniecie link, gdzie należy wpisać wyświetlony kod pin do potwierdzenia autoryzacji (to nie jest jeszcze Authinfo).
Po potwierdzeniu usługi w panelu klienta pokaże się kod Authinfo ważny przez 14 dni, który należy podać nowemu usługodawcy( np. vYx5EV@!2w[cuu0)

2. Podczas transferu domeny otrzymacie maila od dns, aby potwierdzić transfer. Transfer domeny pl zazwyczaj jest darmowa, przy innych rozszerzeniach mogą wystąpić dodatkowe opłaty. Po potwierdzeniu, nowy usługodawca sfinalizuje przeniesienie domeny.

Przeniesienie hostingu do innego usługodawcy

1. Na wstępie należy wykupić usługę hostingową u nowego usługodawcy

2. Przeniesieniem plików, baz danych i poczty może zająć się nowy usługodawca (zazwyczaj jest to darmowa opcja). Należy podać mu niezbędne dane, czyli adres starego serwera, login i hasło. W przypadku, gdy mamy kilka domen na jednym serwerze należy podać, którą z nich chcemy przenieść. Warto również od razu powiedzieć usługodawcy, aby włączył darmowy certyfikat SSL.

3. Po przeniesieniu hostingu, należy do swojej domeny przypisać nowe adresy dns aktualnego usługodawcy (zazwyczaj 2 adresy), aby domena wskazywała na nowy hosting (robi się to zazwyczaj w panelu klienta w danej domenie).

4. W przypadku, gdy przenoszona strona była stworzona np. w wordpress to po transferze w panelu zarządzania (directAdmin), należy zaimportować ponownie aplikację, aby była widoczne w zakładce Moje Aplikacje.

Scroll to Top