Color to struktura złożona z trzech wartości typu float( od 0.0 do 1.0). Fac to scalar, pojedyncza wartość od 0.0 do 1.0.
Podłączenie wyjścia Fac do Color w Blenderze wiąże się z konwersją pojedynczej wartości do struktury Color. W tym przypadku każdy kanał koloru RGB otrzymuje wartość wyjściową Fac.
Zamiana Color na Fac wygląda zupełnie inaczej, w tym przypadku następuje konwersja na podstawie Luminance (Luma) w standardzie REC.709.
Wartość każdego kanału koloru RGB mnożona jest przez zdefiniowane w standardzie stałe, a suma wyników daje wartość Fac.
Luma weights = 0.2126*R + 0.7152*G + 0.0722*B

Przykład:
Kolor RGB [0.6, 0.4, 0.7]
Luma(Fac) = 0.2126 x 0.6 + 0.7152 x 0.4 + 0.0722 x 0.7 = 0.464