W blenderze można dostosować pojedyncze instancje obiektów, które dzielą ten sam materiał, za pomocą nodu Object Info.
Po wyborze opcji Location można przekonwertować wartość wektora pozycji globalnej danej instancji na kolor z Color Ramp.
W tym przykładzie posłużymy się wartością modułu wektora odległości od środka układu współrzędnych (0,0,0).
Zobacz jak obliczyć długość wektora (moduł): Obliczanie modułu wektora
Color Ramp przyjmuje wartości od 0 do 1, dlatego należy dostosować wartości wejściowe za pomocą operacji matematycznych, np. nodu Converter / Math -> Multiply, aby wartości modułu wektora odległości również zawierały się w tym przedziale.
Wskaźniki na Color Ramp w przykładzie poniżej są rozmieszczone co 0.2.
Zmiana kolorów meshu ze względu na odległość od obiektu
W tym przykładzie mesh geometrii okręgu będzie zmieniał kolor ze względu na odległość od innego obiektu (Sphere). Odległość jest przekazywana za pomocą driverów.