Unity Save system z PlayerPrefs

Za pomocą PlayerPrefs można zapisywać informacje typu: int, float i string.
Dane te zapisywane są w rejestrze systemu, w momencie zamknięcia aplikacji.
Chcąc zapisywać dane do pliku częściej można użyć dedykowanej funkcji: PlayerPrefs.Save()

using UnityEngine;

public class SaveLoad : MonoBehaviour
{
    public int Load()
    {
        return PlayerPrefs.GetInt("points", 0);
    }

    public void Save(int i)
    {
        PlayerPrefs.SetInt("points", i);
        //PlayerPrefs.Save();
    }
}
using TMPro;
using UnityEngine;

public class PlayerPi : MonoBehaviour
{
    [SerializeField] TMP_Text txt;
    [SerializeField] SaveLoad saveLoad;

    int points = 0;

    private void Start()
    {
        points = saveLoad.Load();
        DisplayPoints();
    }
    void Update()
    {
        if (Input.GetButtonDown("Fire3")) AddPoint();
    }

    void AddPoint()
    {
        points++;
        DisplayPoints();
        saveLoad.Save(points);
    }

    void DisplayPoints()
    {
        txt.text = points.ToString();
    }
}
Scroll to Top