Odtwarzanie clipów audio w Unity

Klipy audio można odtwarzać za pomocą komponentu AudioSource, a same klipy można zapisywać za pomocą typu AudioClip.

2 główne metody do odtwarzania dźwięku to Play() i PlayOneShot(clip). W przypadku Play(), ponowne wywołanie przerwie poprzednie i zacznie nowe. Metoda PlayOneShot() odtwarza kolejne dźwięki bez przerywania poprzednich, dzięki czemu dźwięki mogą się na siebie nakładać.

    [SerializeField] AudioSource audios;
    [SerializeField] AudioClip[] clips;
  
    void Update()
    {
        if (Input.GetButtonDown("Fire1"))
        {
            PlayOneShot(0);
        }
        else if (Input.GetButtonDown("Fire2"))
        {
            PlayOneShot(1);
        }
    }


    void PlayOneShot(int clipIndex)
    {
        audios.PlayOneShot(clips[clipIndex]);
    }

    void PlayAudio(int clipIndex)
    {
        audios.clip = clips[clipIndex];
        audios.Play();
    }
Scroll to Top