Jak okiełznać beziery i stworzyć dowolny projekt graficzny?
Hej, Witajcie w kursie grafiki wektorowej 2D w programie Inkscape.
Grafika wektorowa opiera się na punktach określonych za pomocą parametrów i współrzędnych matematycznych. Dzięki takiemu podejściu, obrazy tak stworzone mogą być dowolnie skalowalne, co jest ogromnym plusem w stosunku do grafiki rastrowej, która opiera się na pikselach. Tworząc projekty wektorowe możemy stworzyć małe logo na stronę internetową, które w razie potrzeby można powiększyć i wydrukować w dowolnym rozmiarze.
W ramach tego kursu będziemy korzystać z genialnego, darmowego programu inkscape. Jest to bardzo dobre narzędzie, które pozwoli nam stworzyć dowolne projekty. Kurs ten jest typowo projektowy, więc będziemy uczyć się narzędzi i opcji na podstawie konkretnych projektów. Z tego powodu radziłbym obejrzeć każdy z filmów, nawet jeżeli dany projekt może wydać się mało interesujący. Starałem się dobrać projekty w taki sposób, by były one bardzo zróżnicowane tematycznie, tak, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Na początek poznamy kilka podstaw obsługi programu, a następnie będziemy kontynuować naukę na bazie konkretnych projektów, między innymi:
Ilustracja zombiaka, logo play store, znak zakaz palenia, ilustracja słonika, kompas, płot z tłem, szachownica.
W kursie nauczymy się również eksportować obrazy do grafiki rastrowej stosując odpowiednie ustawienia. Będziemy rozwijać umiejętność korzystania z krzywych beziera, które pozwalają tworzyć łuki i większość bardziej skomplikowanych figur.
Z pewnością nauczycie się wiele, więc mam nadzieje, że zobaczymy się w kursie!