Przykład przedstawia sytuację kiedy za pomocą slidera zmienia się pozycję obiektu UI. Funkcja SetSlider() jest wywoływana na sliderze przy każdorazowej zmianie wartości.
W komponencie RectTransform należy dostosować Anchors.
using TMPro;
using UnityEngine;
using UnityEngine.EventSystems;
using UnityEngine.UI;
public class NapisComponent : MonoBehaviour
{
[SerializeField] Slider slid;
[SerializeField] TextMeshProUGUI tekst1;
public void SetSliders()
{
tekst1.GetComponent<RectTransform>().anchoredPosition = new Vector2(slid.value, tekst1.GetComponent<RectTransform>().anchoredPosition.y);
}
}
Zmiana rozmiaru RectTransform danego obiektu na y=70, zachowując dotychczasową szerokość
this.gameObject.GetComponent<RectTransform>().sizeDelta = new Vector2(GetComponent<RectTransform>().sizeDelta.x, 70);
Zmiana skali tekstu czy innego elementu UI
this.gameObject.GetComponent<RectTransform>().localScale = new Vector2(slid, slid);